بره موم یا پروپولیس ماده­ای رزینی است که توسط زنبورها از انواع مختلف گیاهان جمع می­شود. کاربرد پروپولیس در کندو، بستن منافذ و شکاف­ها، نرم کردن سطح داخلی کندو، حفظ دمای داخلی کندو در حدود C°35، و جلوگیری از جریان شدید هوا و حمله گونه های شکارچی­ می باشد. به علاوه، گفته می­شود که بره موم موجب ایجاد محیطی ضدعفونی در داخل کندو می­شود و در اصطلاح به آن آنتی بیوتیک کندو گفته می شود. این ترکیب بوی مطبوعی دارد و معمولاً وقتی حرارت می­بیند نرم و چسبنده می­شود. بره موم دارای، رزین، موم، روغن های ضروری، گرده، ترکیبات فنولی و آنتی اکسیدانی، انواع ویتامین ها، و مواد معدنی است. برای اطمینان از سلامت محصول توصیه می شود که بره موم را چه به صورت خام و چه به شکل انواع عصاره از واحدهای معتبر و بهداشتی تهیه کنید.

مشاهده همه 2 نتیجه

  • بره موم خام کوهدشت

    بره موم خام کوهدشت

    327,000تومان

    بره موم یا Propolis یکی از فرآورده های طبیعی زنبور عسل است که خاصیت های درمانی بسیاری دارد و به جرات می توان گفت این معجون ، خارق العاده است. بره موم حاوی حدود 50 درصد صمغ یا رزین گیاهان، 30 درصد  موم 10 درصد اسیدهای چرب ضروری، 5 درصد گرد گل و 5 درصد دیگر آن از ترکیبات آلی، ویتامین ها و عناصر معدنی و .. است. مقدار و نوع ترکیبات بره موم بسته به مکان، زمان جمع آوری و روش تولید آن متفاوت است.

    افزودن به سبد خرید
  • عصاره آبی بره موم

    عصاره آبی بره موم کوهدشت

    بره موم یا پروپولیس که در اصطلاح به آن “چسب زنبور” هم گفته می شود، ماده ای رزینی است که توسط زنبورها از انواع مختلف گیاهان جمع می شود. بره موم خواص درمانی بسیاری دارد و به جرأت می توان گفت یک معجون خارق العاده است.

    اطلاعات بیشتر