موجود

عسل مرکبات کوهدشت

382,590تومان

شهد فرآوری شده از گونه های مختلف مرکبات (اعم از نارنج، لیمو، پرتقال، نارنگی و ..) توسط زنبورعسل به عنوان عسل مرکبات یا عسل بهارنارنج شناخته میشود. این عسل رنگ روشنی داشته و بسیار معطر است و زنبورداران با استقرار کلنی های خود در باغات مرکبات شمال و جنوب کشور در اوایل بهار نسبت به برداشت عسل مرکبات اقدام می کنند.

شناسه محصول: 6262305600307 دسته: برچسب: ,

توضیحات

عسل مرکبات

شهد فرآوری شده از گونه های مختلف مرکبات (اعم از نارنج، لیمو، پرتقال، نارنگی و ..) توسط زنبورعسل به عنوان عسل مرکبات یا عسل بهارنارنج شناخته میشود. این عسل رنگ روشنی داشته و بسیار معطر است و زنبورداران با استقرار کلنی های خود در باغات مرکبات شمال و جنوب کشور در اوایل بهار نسبت به برداشت عسل مرکبات اقدام می کنند. عسل مرکبات جنوب نسبت به مرکبات شمال رطوبت کمتر و عطر بیشتری دارد. عسل مرکبات دارای مقادیر بالایی از ویتامین ها به خصوص ویتامین B3، B5، B2 و همچنین ویتامین C می باشد اما به لحاظ ترکیبات فنی و خاصیت آنتی اکسیدانتی ضعیف می باشد. دو ماده متیل آنترانیلات و هسپریتین به عنوان دو شاخص تعین کننده عسل تک گلی مرکبات شناخته میشوند علاوه بر این عسل با غالبیت بالای مرکبات دارای مقادیر قابل توجهی کافئین می باشد. عسل مرکبات شمال کشور که اغلب شهد گیاهان پرتقال و نارنج و نارنگی است دارای عطر و طعم بهتر و رطوبت بالاتری در مقایسه با عسل مرکبات جنوب کشور می باشد و به دلیل رطوبت بیشتر بایستی کمتر از یک سال مصرف شود.

  • گیاه مولد شهد غالب:

    درختان مرکبات – گونه های متعدد جنس Citrus sp

  • مناطق مهم به لحاظ تولید عسل مرکبات:

    مناطق معتدله و گرمسیر شمال و جنوب ایران. گلستان، مازندارن، گیلان، فارس، کرمان، هرمزگان، خوزستان

  • فصل برداشت عسل:

    در جنوب کشور (اسفند و فروردین) – در شمال (اردیبهشت)

  • رنگ عسل:

    زرد بسیار روشن

  • مدت زمان رس بستن:

    چندین ماه – کمتر از یک سال

  • خواص درمانی عسل:

    عسل مرکبات در دنیا به عنوان یک عسل آرامش بخش و نشاط آور شناخته میشود و با تنظیم فشار خون و افزایش سطح هورمون ملاتونین این عمل صورت می گیرد و این عمل منجر به آرامش بیشتر و خواب آوری می شود. در منابع علمی تاکید شده است که مصرف عسل مرکبات بایستی کمتر از 6 ماه از تولید آن صورت گیرد در غیر این صورت و در شرایط انبارداری غیرمناسب از خواص غذایی و دارویی آن به شدت کاسته میشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

توضیحات تکمیلی

وزن 600 g
گرید کیفی عسل

A+

قندهای احیا کننده قبل از هیدرولیز

حداقل 65 درصد

میزان ساکارز

حداکثر 5 درصد

رطوبت کل

حداکثر 20 درصد

فعالیت دیاستازی

حداقل 5

میزان پرولین

حداقل 180

میزان هیدروکسی متیل فورفورال (HMF)

حداکثر 15

نسبت فروکتوز به گلوکوز

حداقل 0.9

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “عسل مرکبات کوهدشت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *