سمینار آموزشی زنبوردرمانی Apitherapy
آپی تراپی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان در جهان است که از سال‌های بسیار دور در میان مردم یونان و چین متداول بوده و امروزه نیز به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی کم‌خطر و غیرتهاجمی در اروپا، آمریکا و کشورهای شرق آسیا شناخته می‌شود. در این شیوه درمانی که در سال‌های اخیر در کشورمان، نیز رایج شده است، متخصصان زنبور درمانی از زنبورعسل و فرآورده‌ها و تولیدات آن مانند عسل، ژله رویال، گرده گل و زهر زنبورعسل برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند. متخصصان زنبوردرمانی موفقیت این شیوه را در درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های سیستم عصبی، ام.اس، زونا، روماتیسم، آرتریت و افسردگی به اثبات رسانده‌اند. این شیوه بی‌شک یکی از راه‌های درمان طبیعی است که بیمار را از مصرف داروهای شیمیایی و شیوه‌های درمانی طب رایج بی‌نیاز می‌کند.
پخش ویدیو
  • برگزار کننده: واحد تحقیق و توسعه شرکت کوهدشت خراسان
  • مکان برگزاری: مشهد -آمفی تاتر هتل پارس مشهد
  • مدرسین دوره آموزشی: دکتر بهنام کاویانی: زنبوردرمانی، مهندس محمد رفاهی، مهندس اسماعیل غفوری
  • تاریخ برگزاری دوره: یک روز- 8 آذرماه 1397 – از ساعت 8 صبح الی 18
  • مدت زمان دوره آموزشی: 8 ساعت
  • مخاطبین: زنبورداران، دانشجویان و علاقه مندان به پرورش زنبورعسل و زنبوردرمانی
  • سطح برگزاری: کشوری با تمرکز بر استان های خراسان
  • محورهای دوره آموزشی: زنبوردرمانی، گیاهان مولد بره موم ایران، روش های تجاری برداشت بره موم و زهر زنبورعسل
  • تعداد شرکت کنندگان: 130 نفر

 

شرکت کوهدشت خراسان در راستای ارتقای دانش فنی و پایه زنبورداران و عموم علاقه مندان، دوره آموزشی آپی تراپی را در روز 8 آذر ماه  سال 1397 به مدت یک روز در شهر مشهد مقدس برگزار کرد. برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیازهای زنبورداران در جهت حل مسائل زنبورداران؛ می تواند سرفصل جدیدی از دوره های آموزشی علم محور و کاربردی را برای زنبورداران این منطقه فراهم نماید. با توجه به بررسی های تخصصی واحد تحقیق و توسعه شرکت عسل کوهدشت در زمینه خلاهای دانش فنی زنبورداران تصمیم براین شد دوره آموزشی با محوریت زنبوردرمانی ارائه شود.

 

حضور اعضا انجمن علمی زنبورعسل ایران، ریاست مرکز ترویج و تحقیات کشاورزی استان خراسان، مدیرکل اداره دامپزشکی استان خراسان رضوی و کارشناسان و مسئولین جهاد کشاورزی استان در این سمینار آموزشی از نکات بارز این برنامه بود. در افتتاحیه سمینار آموزشی مراسم رونمایی از کتاب آشنایی با گیاهان ارزشمند در زنبورداری ایران که توسط اعضا تحقیق و توسعه شرکت کوهدشت تالیف و نگارش شده بود نیز انجام شد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *