عسل کوهدشت خراسان

چهل و پنجمین کنگره بین المللی زنبور عسل (اپی موندیا) در استانبول ترکیه در تاریخ 12-7 مهرماه 96 با حضور سی هزارنفر از 129کشور برگزار گردید.

این مراسم هر دو سال یکبار به میزبانی یکی از کشورهای عضو فدراسیون جهانی اپی موندیا برگزار میشود و زنبورداران، متخصصین و پژوهشگران صنعت زنبورداری از سراسر دنیا گرد هم می آیند و بروز ترین مقالات و اختراعات و محصولات و فرآوردهای مربوط به صنعت زنبورداری دنیا را به شکل ارائه مقاله و پوستر، کلاس های پرسش و پاسخ و نمایشگاه ابزارآلات و محصولات و فرآوردها و بسته بندی های نوین در اختیار علاقمندان قرار میدهند. جمهوری اسلامی ایران  در این گردهمایی علمی با حضور 300 زنبوردار، متخصصین و پژوهشگران و همچنین دانشجویان و فارغ التحصیلان و مسئولین عالی رتبه در صنعت زنبورداری شرکت نموده و با ارائه سخنرانی و مقاله پوستری و همچنین در بخش نمایشگاه با حضور فعال چند شرکت ابزارآلات و تلقیح مصنوعی و ارائه محصولات عسل نقش چشمگیری برای اولین بار به نمایش گزاردند.

  • تاریخ برگزاری: 7 الی 12 مهرماه 1396
  • محل برگزاری: استانبول، ترکیه
  • برگزار کننده: فدراسیون جهانی اپی موندیا Apimondia
  • عنوان مقاله: Taranjabin Honeydew Honey in Khorasan province, Iran

واحد تحقیق و توسعه کوهدشت در این کنگره با ارائه یک مقاله علمی کنفرانسی به صورت پوستر حضور داشت

در بخش علمی این کنگره بین المللی بیش از 300 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر در طی چهار روز ارائه شد و از ایران نیز در مجموع 20 سخنرانی و مقاله پذیرفته شد که به لحاظ کیفی و کمی در مقایسه با سایر کشورها بسیار قابل توجه بود. سخنرانی های جناب آقای حسین یگانه از زنبورداران موفق ایرانی و ساکن کانادا با بیش از 12 هزار کلنی د ارتباط با روش های جدید تولید و برداشت ژل رویال و زهر زنبورعسل از سخنرانی های شاخص این کنگره بود که با استقبال بسیار خوب متخصصین و محققین این بخش روبه رو شد. پژوهش علمی آقای جواد اصغرپور در بخش پوستر در ارتباط با دستگاه هوشمند زهر گیر زنبورعسل از دیگر افتخارات ایران در این کنگره مورد توجه مسئولین و متخصصین قرار گرفت. در بخش پوسترهای علمی در مجموع 8 پوستر از طرف محققین ایرانی در این کنگره مورد پذیرش داوران علمی قرار گرفت و مقالات آقای دکتر مجتبی محرمی در بخش شناسایی ویروس های زنبورعسل و همچنین مقاله بررسی عسلک ترنجبین در استان خراسان رضوی از طرف واحد تحقیق و توسعه شرکت عسل کوهدشت بسیار شاخص بودند. بررسی عسلک ترنجبین توسط مهندس محمد رفاهی،  سیده فاطمه حسینی، مهندس محمدجواد علیپور و در بخش پوستری برای اولین بار در دنیا به بررسی روش های تولید عسلک ترنجبین و ویژگی های آن پرداخته بود و با توجه به ارزش غذایی و دارویی عسلک ها در دنیا این مقاله مورد توجه بازدیدکنندگان و محققانی از کشورهای ترکیه، هلند و آلمان قرار گرفت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *